Levering & bestilling
Hvornår bliver min ordre afsendt?
Hvis du bestiller inden kl. 13 på hverdage bliver din ordre afsendt samme dag. I spidsbelastningsperioder (ved højtider eller mærkedage) kan der være 1-2 dages ekspeditionstid.
Hvor lang er leveringstiden?
Din pakke bliver sendt med PostNord, som efter normale omstændigheder lover dag-til-dag levering. Hjemmelevering sker kun på hverdage og levering til pakkeshops sker mandag – lørdag. Der levereres ikke pakker om søndagen. Du skal dog være opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstid i særligt travle perioder, f.eks. i forbindelse med helligdage eller op til jul.
Hvad koster fragten?
Fragtudgiften afhænger af ordrestørrelsen.
Køber du for under 499 kr. koster fragten:
Til pakkeshops - 39 kr.
Til erhvervsadresse - 39 kr.
Til privatadresse - 49 kr.
Køber du for over 499 kr. koster fragten:
Til pakkeshops - 19 kr.
Til erhvervsadresse - 39 kr.
Til privatadresse - 39 kr.
Kan jeg spore min pakke?
Så snart vi har færdigbehandlet din ordre, sendes en ordrebekræftelse til din mail, hvori der fremgår et trackingnummer. Trackingnummeret bruges til at spore din pakke, fra den forlader vores lager, og til den er fremme hos modtageren.
Får modtageren af gaven information om levering?
Ved check-out skal du indtaste et telefonnummer. Vi anbefaler at det er gavemodtagerens nummer der indskrives.
Skriver du gavemodtagerens telefonnummer på, får vedkommende besked om, at der er en pakke på vej fra delikatessehuset.dk, og en besked om hvornår pakken forventes at blive leveret. Hvis modtageren er tilmeldt PostNord Modtagerflex vil pakken blive sat på anvist sted på adressen - også hvis der ikke er nogen hjemme. Der vil blive sendt en besked herom via sms. Hvis ikke modtageren er tilmeldt PostNord Modtagerflex, får vedkommende via. sms mulighed for at tage stilling til, om pakken må efterlades på adressen, hvis der ikke er nogen hjemme på leveringstidspunktet. Hvis modtageren ikke giver tilsagn om at pakken må efterlades og ej heller er hjemme på leveringstidspunktet, vil pakken blive leveret på nærliggende pakkeshop til afhentning.
Hvis pakken ender i en pakkeshop eller er sendt direkte til en pakkeshop får vedkommende besked når den er klar til afhentning.
Skriver du dit eget telefonnummer på er det dig, der modtager al information omkring levering. I tilfælde af at pakken ender i en pakkeshop (hvis denne leveringsmetode er valgt eller hvis modtager ikke er tilmeldt Modtagerflex), skal du selv sørge for afhentning eller for at informere gavemodtageren om, at pakken er leveret, når sms’en tikker ind på din telefon.
Hvad sker der, hvis der ikke er nogen hjemme ved levering?
Hvis der ikke er nogen hjemme ved levering på den angivne leveringsadresse vil der ske én ud af to ting:
Hvis modtageradressen er tilmeldt PostNord modtagerflex, som betyder at pakker må efterlades uden for boligen (fx v. hoveddør/ i opgang / i carport) på eget ansvar, så lader PostNord pakken stå, så den er der når modtager kommer hjem.
Hvis modtageren ikke er tilmeldt PostNord modtagerflex vil den blive afleveret på en nærliggende pakkeshop klar til afhentning. Det telefonnummer, som er indtastet ved bestilling, vil få information om at pakken er klar til afhentning.
Kan jeg sikre mig, at gaven når frem på en bestemt dato?
Vi kan ikke love, at din gave når frem på en specifik dato, idet gaven omdeles med fragtfirma. Dog har PostNord en 95% succesrate med dag-til-dag levering af pakker, så som regel vil pakken ankomme dagen efter bestilling, hvis der bestilles inden kl. 13.
Vi anbefaler dog, at du bestiller i god tid forud for anledningen, og så kan pakke gaven klar og afsende den et par dage inden, den skal åbnes.
Kan jeg bestille flere gaver på en gang?
- Hvis du ønsker at bestille flere identiske gaver, som skal leveres til den samme adresse, kan du godt gøre det på én ordre. Hvis du fx ønsker at få pakket 12 identiske gaver, skal du blot lægge 12 stk. i kurven af alle de varer som skal indgå i gaverne, samt 12 stk. af den tomme 'sammensæt selv gavekurv', og så sørger vi for at pakke det ind i hver sin gave.
- Hvis du ønsker at bestille flere identiske gaver, som skal leveres til forskellige adresser, kan du kontakte vores kundeservice, som kan fremsende et adresseark, hvor du kan indskrive alle leveringsadresser, så du slipper for at gennemføre så mange ordrer manuelt. Vi vil fremsende et ordreudkast til dig, som du kan gennemføre og betale online, hvor både indholdet og den samlede fragtudgift fremgår.
- Hvis du ønsker at bestille flere gavekurve med forskelligt indhold kan du bestille dem på samme ordre, hvis de skal sendes til den samme adresse.
Hvordan pakkes gaven under transport?
Måske sidder du med tanker om, hvordan din flotte gave mon ser ud efter en potentiel 'hård' rejse med fragtbilen? Det skal du ikke være bekymret for. Vi sørger for, at din pakke bliver fragtet forsvarligt i en sikret forsendelseskasse, så alt når frem i fineste stand.
Skulle der mod forventning være sket skade på produkterne, mens de var undervejs til modtageren, skal du skynde dig at sende os en mail på kontakt@delikatessehuset.dk. Her vil vi bede dig forklare problemet og vedhæfte billeder af skaderne. Så sørger vi for at behandle din reklamation hurtigst muligt.
Kan jeg afhente min gave hos Delikatessehuset?
Hvis du er i nærheden af Randers og gerne vil spare fragtomkostningerne, kan du sagtens hente din gave i vores butik. Under leveringsform vælger du blot 'afhentning', og så sørger vi for at pakke din gave klar til dig. Vi sender dig en sms så snart gaven er færdigpakket, og gaven kan hentes i Delikatessehusets butik på nedenstående adresse:
Vennelystvej 35
8960 Randers Sø
Åben hverdage ml. 8-17 og lørdage ml. 9-14.
Gaveindpakning og lykønskningskort
Hvordan indpakkes gaven?
Gaven pakkes i en traditionel gavekurv, som er lavet i FSC-certificeret pap. I gavekurven ligger et lag silkepapir, og ellers ligger en bund af træuld, som er med til at beskytte varerne. Gavekurven pakkes ind i cellofan, og pyntes med to farver bånd i matchende farver.
Fra 2024 vil en del af vores gaver også blive pakket i en specialfremstillet gavekurvsæske, som har den klassiske gavekurvsform, men med et låg i toppen, hvor der er et 'vindue', så alle varerne kan ses. Udenpå gavekurvsæsken kommer to slags gavebånd i matchende farver.
Hvad koster gaveindpakning?
Gaveindpakning koster 49 kroner. Denne pris inkluderer gavekurv, silkepapir, cellofan, bånd, klistermærke og kort med din personlige hilsen.
Følger der et kort med i gaven?
Ja, det gør der. Uanset om du køber en standard-gave fra webshoppen eller selv sammensætter en gavekurv, har du mulighed for at skrive en hilsen, som vedlægges i gaven. Du kan se og rette feltet, hvor du kan skrive en hilsen, på produktsiden og når du går til indkøbskurven.
Vi har mere end 50 forskellige kort designs, og ud fra din hilsen vælger vi et kort der passer til anledningen. Vi printer din personlige hilsen og påfører på bagsiden af kortet.
Gavens indhold
Kan jeg selv sammensætte en gave?
Ja, naturligvis. Vi har gjort det nemt for dig at skræddersy den perfekte gave, som indeholder lige de produkter, du mener, skaber allerstørst glæde hos modtageren. Du skal blot købe det produkt der hedder 'sammensæt selv', og derudover vælge alle de varer, du ønsker skal indgå i gavekurven. Så pakker vi det hele flot sammen i en kurv og sender afsted til modtageren.
Er det muligt at tilføje produkter til en af de færdige gavesammensætninger?
Ja, det er det. Hvis du har fundet en passende gavekurv på vores hjemmeside, men ønsker at tilføje en eller flere ekstra ting, kan du tilkøbe ekstra produkter på ordren, og så pakker vi det hele pænt sammen i én kurv.
Bliver der medsendt en ordreseddel i pakken?
Nej, det gør der ikke! De fleste af vores kunder bestiller gaver, som leveres direkte til gavemodtageren, og derfor sender vi selvfølgelig ikke en ordreseddel med i kassen. Produkternes priser fremgår kun af den ordrebekræftelse, som er sendt til din mail.
Returnering & reklamation
Kan jeg returnere min gave?
Ja, det kan du. Hvis du ønsker at returnere eller ombytte en gave, skal du sende en mail til kontakt@delikatessehuset.dk, hvori du skriver, hvilke produkter du ønsker at returnere eller ombytte. Vi gør opmærksom på, at du selv betaler returomkostningerne, og at det er dit ansvar, at produkterne er pakket forsvarligt under returneringen. Hvis pengene skal retur, overføres de til det betalingskort, som blev anvendt ved bestilling.
Alle returvarer skal sendes direkte til vores adresse:
Delikatessehuset A/S
Vennelystvej 35
8960 Randers Sø
OBS: Enkelte varetyper kan ikke returneres, da de ikke indgår i fortrydelsesretten. I vores returpolitik kan du læse mere om returnering, og hvilke varetyper, der ikke er omfattet af fortrydelsesretten. Dette omfatter bl.a. fødevarer og varer som er personligt fremstillet, dvs. fx kort med en tekst påskrevet.
Returretten gælder ikke hvis du har købt som virksomhed.
Hvad gør jeg, hvis noget i gaven er gået i stykker under levering?
Vi sørger altid for at pakke alle gaver omhyggeligt og forsvarligt, så vi undgår skader under transport. Skulle der mod forventning være sket skade på produkterne, mens de var undervejs til modtageren, skal vi bede dig oprette en reklamation ved at sende os en mail på kontakt@delikatessehuset.dk. Her beder vi dig forklare problemet og vedhæfte billeder af skaderne. Så sørger vi for at behandle din reklamation hurtigst muligt.
Du kan læse mere om reklamationsret her.
Diverse
Kan jeg købe firmagaver?
Ja, det kan du. Se vores udvalg af flotte gaveæsker, der passer til erhverv.
Vi hjælper også meget gerne med at finde frem til den helt rette firmagave. Send os en mail på kontakt@delikatessehuset.dk, hvori du skriver hvem gaven er til, anledning og budget. Så vender vi tilbage med et eller flere gode gaveforslag.
Er det billigst at sammensætte en gavekurv selv eller bestille en standardgavekurv?
I nogle tilfælde er det billigst for dig, hvis du selv bruger tid på at sammensætte din gavekurv ved selv at vælge produkter blandt sortimentet på vores shop - i andre tilfælde ikke.
Der er nemlig en række udgifter forbundet med at skabe de 'gode produktsammensætninger', som vi efterstræber i vores udvalg af gavekurve, og det er blandt andet udgifter til fotograf, billedredigering, weboprettelse, administration m.m., som gør at der kan være en mindre merpris på de færdige gaver på webshoppen, sammenlignet med prisen hvis du selv bruger tiden på at sammensætte en tilsvarende gavekurv. Til gengæld har du med standardgaverne en visuel idé om, hvordan gaven ser ud, og vi har samtidig brugt tid på at finde produkter, som vi mener komplimenterer hinanden godt. Du sparer dermed tid ved at vælge en standardgave.
I andre tilfælde kan du dog også opleve at der er en besparelse ved at købe standardgaverne fremfor selv at sammensætte en tilsvarende gavekurv, og det kan fx hænge sammen med at vores gavekurve kun prisjusteres én gang årligt, mens vores producenter og leverandører prisjusterer løbende. Dvs. at enkeltprodukter i løbet af året kan være steget i pris uden at gavekurvene, hvor produkterne ligger, er blevet hævet tilsvarende i pris.
Der findes derfor ikke et enkelt svar på dette spørgsmål, men som regel bør prisen på en standardgave og en 'sammensæt selv' gavekurv med tilsvarende indhold være ca. i samme prisniveau. Hvis der er en afvigelse vil det oftest være med en mindre merpris på standardgaven.
Hvis du støder på en gavekurv, hvor du mener der er en stor prisafvigelse i forhold til den samlede pris på kurvens enkelte produktpriser, bedes du rette henvendelse til vores kundeservice på kontakt@delikatessehuset.dk. Så får vi kigget på det med det samme, og tjekker om prisen på kurven skal justeres op eller ned.